diumenge, 27 d’octubre del 2013

RECURSOS MULTIMÈDIA A LA XARXA.



Avui en dia trobem molts de recursos multimèdia pels infants per les xarxes. En trobem de tot tipus: tant educatius com jocs d’entreteniment; també en trobem els què són gratuïts que es poden descarregar a l’ordinador o altres que s’han de pagar; en definitiva ni hi ha mils i mils.
Després d’haver cercat una bona estona per la xarxa, he trobat aquesta pàgina molt interessant, on trobem un espai dedicat als jocs; trobem jocs per a infants de 3, 4 i 5 anys.
Hi ha jocs per fer sèries, per pintar, laberints, diferències... en definitiva un grapat de jocs interactius pels infants.
Us deixo l’enllaç per accedir-hi:








Espero que us hagi agradat i que hagueu provat  algun joc; que són molt divertits!!!

Núria.

dimarts, 22 d’octubre del 2013

ELS DRETS D’AUTOR I PROPIETAT INTEL.LECTUAL A INTERNET

Després d’haver llegit aquest article de “Miguel Ángel Suvires Garcia” penso que és un tema complex, però no deixar de ser interessant. Moltes de vegades utilitzem les coses que tenim a l’abast de la nostra xarxa i a vegades no ens donem conte de què pertanyen a algú; encara que moltes vegades no ho sapiguem.
El món dels drets d’autor és un món complex, sovint desconegut per la majoria de nosaltres, potser en les darrers anys s’ha posat molt de moda aquest tema, jo ho coneixia per tot l’escàndol que hi hagut a Espanya amb SGAE (Societat General d’autors i Editors), però no pensava que hi hagués una normativa tan extensa sobre aquest tema i que a cada país hi hagués una legislació diferent sobre això.
Com he parlat en anteriors entrades, avui en dia en la societat actual en què vivim, patim grans canvis en quant a l’ensenyament i un d’ells és la revolució digital on nosaltres com a mestres ens hem d’adaptar a les noves tecnologies, que són de gran ús e utilitat pels nostres infants.
Així doncs com a educadors, la nostra tasca està en mostrar en els infants què no tots els recursos que es troben a internet són lliures i que per això és molt important citar els autors, les pàgines, etc... Em de propiciar un respecte cap els drets d’autor.
Important és compartir amb els altres el nostre coneixement; com també compartir el coneixement dels altres d’una manera adequada i respectuosa.
Fins a la propera.
Núria.

*Us deixo un enllaç interessant on hi trobareu material educatiu:

dissabte, 12 d’octubre del 2013

Experiència Can Cantó

El darrer dilluns, (7 octubre) a la classe teòrica,  vam poder descobrir unes noves maneres de fer feina amb les TIC al CEP Can Cantó d’Eivissa.
Aquí us deixo els enllaços:




Durant la recerca amb les meves companyes, ens vam quedar ben sorpreses de la quantitat d’activitats que fan a l’escola, des del cicle d’educació infantil fins a primària. Pots estar hores i hores mirant els diferents blogs, tallers, etc... que fan. Hi podem trobar blogs d’aula i fins hi tot blogs de cada alumne.
Multitud d’informació que treballen en aquesta escola amb les TIC. Considero molt interessant que com a conjunt d’escola es treballi d’aquesta manera amb les noves tecnologies de la informació, el més important de tot es la capacitat de feina i voluntat que mostren els mestres.
Treballar d’aquesta manera és una motivació extra pels infants i tot això queda reflectit a les experiències que trobem a la pàgina web.
Hi hauria d’haver més escoles, com el CEIP CAN CANTÓ, que dediquen aquest “lloc privilegiat” a les noves tecnologies.


Fins a la pròxima, Núria.

dimecres, 9 d’octubre del 2013

CACERES DEL TRESOR ( LA BÚSQUEDA DEL TESORO) QUÈ SERÀ?

En acabar de llegir l'article sobre caceres del tresor de Jordi Adell, em vaig posar a la recerca de diferents caceres que trobem per la xarxa; la veritat no m’esperava trobar-ne tantes!!!
Una cacera del tresor és un tipus d'activitat didàctica molt senzilla que utilitzen els docents que integren Internet al currículum. Consisteix en una sèrie de preguntes, normalment senzilles i un llistat d'adreces web de les quals es poden extreure les respostes. Algunes inclouen una gran pregunta final que requereix que l'alumnat integri tots els coneixements adquirits en el procés.
Aquestes, poden tractar sobre quasi qualsevol aspecte del currículum i proporcionen coneixements sobre els continguts i experiència en l'ús de les eines d'Internet. Són una eina molt interessant pels mestres i es poden utilitzar tant per fer feina en grup com individual; en el cas d’educació infantil, penso que serien més profitoses si s’utilitzen en gran grup.
Navegant per la xarxa, vaig trobar moltes caceres, aquí us deixo uns quants enllaços per si us sembla interessant donar-los-hi una ullada:



Treballem els contes.

Paletes de colors.
Cacera de reciclatge.

Fins a la pròxima, Núria.

WEB 2.0. L’ÚS DE LA WEB EN LA SOCIETAT DEL CONEIXEMENT. “EDUCACIÓ 2.0, MARCA, MODA O NOVA VISIÓ DE LA EDUCACIÓ?”

Les noves tecnologies avancen a la velocitat de la llum, els temps canvien i per tant els alumnes també.  De cada vegada les TIC estan molt presents en la educació dels infants; aquestes ens aporten moltes noves maneres de fer feina, innovadores i del molta utilitat. No podem oblidar, que les noves tecnologies i els infants estan clarament lligades en el seu desenvolupament; nens que ja neixen amb una “tablet” davall el braç? Doncs sí.

Puc considerar que estic en una generació entre i entre de la revolució de les noves tecnologies, considero que aquestes són molt útils per cada dia, penso que són importants ja que estan immerses dins la societat .